کانون قرآنی-فرهنگی ولیعصر(عج)

فعالیت های قرآنی و مذهبی در جمعی صمیمی

کانون قرآنی-فرهنگی ولیعصر(عج)

فعالیت های قرآنی و مذهبی در جمعی صمیمی


من المومنین  رجال صدقوا  ما  عاهد الّله فمنهم من قضی نحبه  ومنهم من ینتظر


در میان مومنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند  صادقانه ایستادند ، بعضی پیمان خود را به آخر بردند( و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، وبعضی دیگر در انتظارند 

می گفت     " به  من بگویید  سید  مجتبی "

جسم ضعیفی   داشت  ،اما خیلی تیز  و زرنگ  بود . کربلای  یک تازه اومده بود  لشکر سید الشهدا(ع)

توی خط پدافندی بود . خیلی توی خودش بود .عینکی!!! و آرام!!!!: سید مجتبی ، پسر آقا .

خود آقا گفته بودند : " مراقب باشید اسیر نشود ، از نظر سیاسی برای نظام در سطح جهانی بازتاب خوبی ندارد  ، مجروح یا شهید  هم شد که خوشا به حالش   .  "

زلف شیطان

یا من لا سلطان الا سلطانه

جلوی آینه مشغول شانه زدن به موهایم بودم. در منطقه عملیاتی که بیشتر بچهها کچل میکردند یا موهای ژولیده داشتند، موهای من..... صدای خنده آهسته مرا به خود آورد، برگشتم. شهید بابایی بود. گفت: الان چند دقیقه است که جلوی آینه ایستادهای و موهایت را چپ و راست میکنی. میدانی زیر هر تار مویت یک شیطان خوابیده؟ غرور این موها تو را جلوی آینه نگه داشته و فکر میکنی خوشتیپتر میشوی. ولی من عمدا سرم را با ماشین چهار تراشیدهام و یک قیافه معمولی به خود گرفتهام. قیافه معمولی، هیچ وقت انسان را مغرور نمیکند.

بر مال و جمال خویش غره مشو                               کان را به شبی برند و این را به تبی

یا من لایدوم الا ملکه

هیئت و استخر

به مناسبت شهادت امام سجاد(ع) هیئتی در شب شهادت ایشان در منزل آقای بروجردی برقرار است. 

زمان: یکشنبه شب 20/10/88 از ساعت 19 الی 22 

 

همچنین برنامه استخر این هفته نیز برقرار میباشد. دوستانی که تمایل به شرکت در استخر دارند باید حداکثر تا شنبه شب با آقای احمدی هماهنگ کنند. تنها کسانی که ثبت نام کرده باشند مجاز به شرکت در برنامه هستند.  

بعد از برنامه استخر به صورت دست جمع به منزل آقای بروجردی خواهیم رفت.

منافقین

 أعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم

بِسمِ اللهَ الرّحمن الرّحیم

 

"إذا جآءَکَ المُنافِقونَ قَالوا نَشهَدُ إنَّکَ لَرَسولُ اللهِ وَاللهُ یعلَمُ إنَّکَ لَرَسولُهُ وَاللهُ یشهَدُ إنَّ المُنفِقِینَ لَکذِبونَ."

"چون منافقین نزد تو آمده و گفتند که: ما به یقین و حقیقت گواهی می دهیم که تو رسول خدائی؛ خدا می داند که تو رسول اوئی و خدا هم گواهی می دهد که منافقین سخن دروغ می گویند."

سوره منافقون/آیه 1

جلوه هایی از کربلا

در ساعات آغاز شب ، «نافع بن هلال» که به پاسداری ازحرم خیمه ها ایستاده بود ، امام را دید که در تاریکی ازخیمه ها دور می شود. اوکه آمده بود تا پستی ها و بلندی های زمین پیرامون خیمه گاه را بسنجد، دست نافع که را شتاب زده خود را به او رسانده بود در دست گرفت و فرمود:« والله امشب همان شب میعاد تخلف ناپذیر است. آیا نمی خواهی در دل شب به درة میان این دو کوه پناهنده شوی و خود را از مرگ برهانی ؟ » امام بار دیگر نافع بن هلال را آزموده بود، نه برای آنکه از حال دل او خبر بگیرد ، بل تا او را به مرز یقین بکشاند و از شرک و شک و خوف برهاند. 

نافع بن هلال خود را به پاهای امام انداخت و گفت :« مادرم بر من بگرید! من این شمشیر را به هزار درهم خریده ام ، آن اسب را نیز به هزار درهم دیگر . قسم به آن خدایی که با حب شما برمن منت نهاده است، بین من و شما جدایی نخواهد افتاد مگر آنوقت که این شمشیر کُند شود و آن اسب خسته .» 

یادی از حاج احمد متوسلیان

حاج احمد آمد طرف بچه‌ها.از دور پرسید«چی شده؟» یک نفر آمد جلو و گفت«هرچی به‌ش گفتیم مرگ بر صدام بگه،نگفت.به امام توهین کرد،من هم زدم توی صورتش.»
حاجی یک سیلی خواباند زیر گوشش.
ـ کجای اسلام داریم که می‌تونید اسیر رو بزنید؟!اگه به امام توهین کرد،یه بحث دیگه‌س.تو حق نداشتی بزنیش.

استخر

قرار ما:

یکشنبه 13 دی ساعت 18:30 روبروی درب دانشگاه امام صادق(ع)


کسانی که تمایل به شرکت در استخر دارند باید حتما تا شنبه شب اسامی خود را به آقای نوروزی و یا آقای بروجردی برسانند. تنها کسانی که ثبت نام کنند مجاز به شرکت در استخر میباشند.

عزاداری شب هشتم محرم در بیت رهبری

به اطلاع دوستان میرساند برای عرض تسلیت به ساحت مقام معظم رهبری عزاداری شب هشتم محرم را در بیت رهبری اقامه خواهیم کرد.

قرار ما:


5 شنبه 88/10/3 ساعت 15:30 روبروی دانشگاه امام صادق(ع)

ساعت بازگشت:22

هزینه: رایگان