کانون قرآنی-فرهنگی ولیعصر(عج)

فعالیت های قرآنی و مذهبی در جمعی صمیمی

کانون قرآنی-فرهنگی ولیعصر(عج)

فعالیت های قرآنی و مذهبی در جمعی صمیمی

بازگشایی سالن فوتبال

با توجه به اتمام فصل امتخانات برنامه سالن فوتبال از جمعه این هفته (۴/۱۱) از سر گرفته خواهد شد.

دشمن ترین مردم نسبت به مومنان

لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَهً لِّلَّذِینَ ءَامَنُواْ الْیَهُودَ وَ الَّذِینَ أَشرْکُواْ ‏


بطور مسلّم، دشمنترین مردم نسبت به مؤمنان را، یهود و مشرکان خواهى یافت‏

                                «مائده، 82»

طلوع کن ز فلسطین دوباره روح الله

 

نیام  بر کشم  امشب به سبک بدر و تبوک

 

برادری  که  خموشی    "فاین هم قتلوک"

 

کجاست دست خبیثی که بست چشم تو را

 

که  چشم هم  زدنی شد  تو را تمام سلوک

 

به پشت قافله گو "لا اله الا الله"

سکوت  بر لب ما مانده بود  یا  طاعون

 

که  سر به  بَرد زمین داد  شاخه زیتون

 

خمود  سرد زمستان، دروغ، صلح جهان

 

خموش موسیِ عمران و زنده شد قارون

 

علیک "آجرک الله یا رسول الله"

 

به رقص با می و شمشیر؛فاش با شیطان

 

برادرم نشناختی  که بود؟ ؛ ابو سفیان!!!

 

شیوخِ جیره خورِ دون و  غرقِ در شهوت

 

ببین   اولئک انعام؛  اضل تر  از  اسبان

 

دعا نما که نبیند "علی ولی الله

برای   درد  دلت ،  واژه ها   چنان   کم  بود

 

که اشک و خون به هم آمد، عجیب مرهم بود

 

به  خواب  رفته و    سرد است  جسم  دلبندم

 

گرسنگی   نفسش    را  برید ؛     بی غم بود

 

عنایتی بنما یا حسن کریم الله

 

کسی که پشت حماس وحماسه را خم کرد

 

و  داغ   کشتن   هابیل را   به  آدم   کرد

 

سکوت  کل جهان است  و  نیست  بومازن

 

که   بند پاره شد و  چون حرامیان  رم کرد

 

بیا که بت شکنی نیست یا خلیل الله

 

و غزّه!  احمدمان نیست  ورنه می آمد

 

و ما رایتَک یا قدس " همت و احمد "

 

ببین که رنگ سیاست گرفته ایمان ها

 

به جزر رفته جهاد و شکسته کشتی مَد

 

طلوع کن ز فلسطین دوباره روح الله

 

طلوع کن ز فلسطین دوباره روح الله 

فلسطینیان علی را دوست دارند

یک وقت شایع بود و شاید هنوز هم در میان بعضی‌ها شایع است، یک وقتی دیدم یک کسی می‌گفت: این فلسطینی‌ها ناصبی هستند، ناصبی یعنی دشمن علی(ع). ناصبی غیر از سنی است. سنی یعنی کسی که خلیفه بلافصل را  ابولکر می‌داند و علی (ع) را خلیفه چهارم می‌داند و معتقد نیست که پیغمبر شخصی را بعد از خود به عنوان خلیفه نصب کرده است. می‌گوید پیغمبر کسی را به خلافت نصب نکرد و مردم هم ابوبکر را انتخاب کردند. سنی برای امیرالمومنین احترام قائل است چون او را خلیفه چهارم و پیشوای چهارم می‌داند و علی را دوست دارد. ناصبی یعنی کسی که علی را دشمن می‌دارد. سنی مسلمان است ولی ناصبی کافر است، نجس است. ما با ناصبی نمی‌توانیم معامله مسلمان بکنیم. حال یک کسی می‌آید می‌گوید فلسطینی‌ها ناصبی هستند. آن یکی می‌گوید، این به آن می‌گوید، او هم یک جای دیگر تکرار می‌کند و همین‌طور. اگر ناصبی باشند کافرند و در درجه یهود‌ی‌ها قرار می‌گیرند. هیچ فکر نمی‌کنند که این حرفی است که یهودی‌ها جعل کرده‌اند. در هرجایی یک حرف جعل می‌کنند برای این‌که احساس همدردی نسبت به فلسطینی‌ها را از بین ببرند. می‌دانند مردم ایران شیعه‌اند و شیعه دوست‌دار علی و معتقد است هر کس دشمن علی باشد کافر است. برای اینکه احساس همدردی را از بین ببرند، این مطلب را جعل می‌کنند. در صورتی که ما یکی از سال‌هایی که مکه رفته بودیم، فلسطینی‌ها را زیاد می‌دیدیم، یکی از آنها آمد به من گفت: فلان مسأله از مسائل حج حکمش چیست؟ بعد گفت من شیعه هستم، این رفقایم سنی‌اند. معلوم شد داخل این‌ها شیعه هم وجود دارد. بعد خودشان می‌گفتند بین ما شیعه و سنی هست. شیعه هم زیاد داریم.

 

شهید مرتضی مطهری

آنان را که از مرگ می ترسند از کربلا می رانند

یا معزّ الاولیاء 

«صحرای کربلا به وسعت همه تاریخ است و کار به یک «یالیتنی کنت معکم» ختم نمی‌شود. اگر مرد میدان صداقتی، نیک در خویش بیاندیش که ترا نیز با مرگ این گونه است یا خیر؟ آنان را که از مرگ می‌ترسند از کربلا می‌رانند... و مگر نه آنکه گردن‌ها را باریک آفریده‌اند تا در مقتل کربلای عشق آسان‌تر بریده شوند!؟»

شهید مرتضی آوینی 

یامذل الاعداء

خدا دوست دارد مظلومان صدایشان را بلند کنند

Cلَّا یحُبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَن ظُلِمَ  وَ کاَنَ اللَّهُ سمَیعًا عَلِیمًا‏B

 

خداوند، آشکار کردن گفتار بد را دوست نمى‏دارد، مگر از کسى که به او ستم شده باشد و خداوند، شنواى داناست.                                                                                                       «نساء، 148»

مراسم عزاداری در بیت رهبری

 

با عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سیدالشهداء اباعبدالله الحسین (ع) به اطلاع دوستان می رسانم به همین مناسبت و همچنین عرض تسلیت خدمت مقام معظم رهبری قرار بر شرکت در مراسم عزاداری در بیت رهبری گذاشته ایم. 

قرار ما:  

یکشنبه ۱۵ دی ماه ۸۷ ساعت ۱۵:۳۰ روبروی مسجد قدس

اندکی صبر سحر نزدیک است

آقای پپسی کولا !
کاری کنید که غزه در محاصره کامل است
آقای فانتا !
تو کاری کن
که زمزم الحرمین
کاری نمی کند

ادامه مطلب ...

آیا هنگام آن نرسیده است که برای اسلام و مسلمین احساس خطر کنید؟

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
جنایت هولناک رژیم صهیونیستی در غزه و قتل‌عام صدها مرد و زن و کودک مظلوم، بار دیگر چهره‌ی خونخوار گرگهای صهیونیست را از پشت پرده‌ی تزویرِ سالهای اخیر بیرون آورد و خطر حضور این کافر حربی را در قلب سرزمینهای اُمت اسلام، به غافلان و مسامحه‌کاران گوشزد کرد. مصیبت این حادثه‌ی هولناک برای هر مسلمان بلکه برای هر انسان با وِجدان و با شرف در هر نقطه‌ی جهان بسی گران و کوبنده است، ولی مصیبت بزرگتر سکوت تشویق‌آمیز برخی دولتهای عربی و مدّعی مسلمانی است. چه مصیبتی از این بالاتر که دولتهای مسلمان که باید در برابر رژیم غاصب و کافر و محارب، از مردم مظلوم غزه حمایت میکردند، رفتاری پیشه کنند که مقامات جنایتکار صهیونیست، گستاخانه آنها را هماهنگ و موافق با این فاجعه‌آفرینیِ بزرگ معرفی کنند؟
سران این کشورها چه جوابی در برابر رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌و‌آله خواهند داشت؟ چه جوابی به ملتهای خود که یقیناً عزادار این فاجعه‌اند خواهند داد؟ به یقین امروز دل مردم مصر و اردن و سایر کشورهای اسلامی از این کشتار، پس از آن محاصره‌ی طولانی غذائی و داروئی لبالب از خون است 

.
دولت جنایتکار بوش در واپسین روزهای حکمرانی ننگین خود با همدستی در این جنایت بزرگ، رژیم آمریکا را بیش از پیش روسیاه کرد و پرونده‌ی جرائم خود را به عنوان جنایتکار جنگی قطورتر ساخت. دولتهای اروپائی با بی‌تفاوتی و شاید همراهی خود در این فاجعه‌ی بزرگ،‌ یکبار دیگر دروغ بودن ادعاهای طرفداری از حقوق بشر را ثابت کردند و شرکت خود در جبهه‌ی ضدیت با اسلام و مسلمین را نشان دادند. اکنون سئوال من از علماء و روحانیون جهان عرب و رؤسای ازهر مصر این است که آیا هنگام آن نرسیده است که برای اسلام و مسلمین احساس خطر کنید؟ آیا هنگام آن نرسیده است که به واجب نهی از منکر و کلمةُ حقٍ عندَ امامٍ جائر عمل کنید؟
آیا عرصه‌ی دیگری عریان‌تر از آنچه در غزه و فلسطین در جریان است در همدستی کُفار حربی با منافقان امّت برای سرکوب مسلمانان لازم است، تا شما احساس تکلیف کنید؟
سئوال من از رسانه‌ها و روشنفکران جهان اسلام و بویژه جهان عرب آن است که تا چه هنگام به مسئولیت رسانه‌ئی و روشنفکری خود بی‌تفاوت خواهید ماند؟ آیا سازمانهای حقوق بشرِ رسوای غرب و شورای باصطلاح امنیت سازمان ملل بیش از این هم ممکن است رسوا شوند؟
همه‌ی مجاهدان فلسطین و همه‌ی مؤمنان دنیای اسلام به هر نحو ممکن موظف به دفاع از زنان و کودکان و مردم بی‌دفاع غزه‌اند و هر کس در این دفاع‌ مشروع و مقدس کشته شود شهید است و امید آن خواهد داشت که در صف شهدای بدر و اُحد در محضر رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وآله‌ محشور شود.سازمان کنفرانس اسلامی باید در این شرائط حساس به وظیفه‌ی تاریخی خود عمل کند و جبهه‌ی یکپارچه‌ئی به دور از ملاحظه‌کاری و انفعال، در برابر رژیم صهیونیستی تشکیل دهد. باید رژیم صهیونیستی به وسیله‌ی دولتهای مسلمان مجازات شود. سران آن رژیم غاصب باید به جرم این جنایت و نیز محاصره‌ی طولانی مدّت، شخصاً محاکمه و مجازات شوند.
ملّتهای مسلمان میتوانند با عزّم راسخ خود این مطالبات را تحقّق بخشند و وظیفه‌ی سیاستمداران و علما و روشنفکران در این بُرهه بسی سنگین‌تر از دیگران است.
اینجانب به مناسبت فاجعه‌ی غزه روز دوشنبه را عزای عمومی اعلام میکنم و مسئولان کشور را به ادای وظائف خود در این حادثه‌ی غم‌انگیز فرا میخوانم.
وَ سَیعلَمُ ‌الذین ظَلَموا اَیّ مُنقلبٍ یَنقلبون.
سیّدعلی‌ خامنه‌ای
8/دی/1387
29/ذی‌الحجة‌الحرام/1429