کانون قرآنی-فرهنگی ولیعصر(عج)

فعالیت های قرآنی و مذهبی در جمعی صمیمی

کانون قرآنی-فرهنگی ولیعصر(عج)

فعالیت های قرآنی و مذهبی در جمعی صمیمی

دعای یتیم

یا سامع الدعاء

خواب عجیبی دید. رسول خدا(ص) به او فرمود: برو به فلان همسایه که فرد مجوسی است بگو آن دعا مستجاب شد.

مرد تعجب کرد، آن مرد مجوسی را به نیکوکاری نمیشناخت. به خواب خود توجه نکرد و آن پیغام را نرساند. شب دیگر همان خواب را دید. ولی باز هم به آن توجه نکرد. شب سوم و همان خواب و درخواست پیامبر.

با کراهت و بیمیلی سراغ مرد مجوسی رفت و پیغام را رساند. مرد مجوسی در فکر فرو رفت. گفت مرا میشناسی و میدانی که تاکنون مجوسی بودم اما اکنون مسلمان شدم و خانواده خود را نیز دعوت میکنم که مسلمان شوند.

بر تعجب و حیرت مرد افزوده شد. پرسید حکایت آن دعا چیست؟ مجوسی تازه مسلمان گفت: مهمانی بزرگی داشتیم. بوی کباب و غذای خوش در فضای خانه پیچیده بود. ناگهان شنیدم که فرزندان یتیم یکی از سادات که در همسایگی ما زندگی میکنند از بوی غذا تعریف کردند. شرمنده شدم و به سرعت مقداری غذا و لباس برایشان فرستادم. شنیدم که وقتی چشمشان به آن غذاها افتاد در حق من دعا کردند و گفتند خدایا این مرد همسایه را با جد ما رسول خدا(ص) در بهشت محشور کن. دعایی که پیامبر فرمود مستجاب شده همین دعا بچه یتیمها بود.

یا واسع العطاء

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد