کانون قرآنی-فرهنگی ولیعصر(عج)

فعالیت های قرآنی و مذهبی در جمعی صمیمی

کانون قرآنی-فرهنگی ولیعصر(عج)

فعالیت های قرآنی و مذهبی در جمعی صمیمی

یک زاهد تمام وقت

یا من رزقنی و ربّانی

پیامبر پرسیدند: در میان شما چه کسی در تمام عمر روزه است و همیشه شب تا صبح عبادت می‌کند و هر روز یک بار قرآن می‌خواند؟

سلمان فارسی پاسخ داد: یا رسول ا... من.

یکی از حاضران با ناراحتی بلند شد و گفت: یا رسول‌ا... سلمان یک نفر ایرانی است و می‌خواهد بر ما قریش افتخار کند. من خودم دیده‌ام که سلمان خیلی از روز‌ها غذا می‌خورده و روزه نیست و خیلی از شب‌ها می‌خوابد و خیلی از روزها اصلا قرآن نمی‌خواند!

رسول خدا(ص) فرمود: سلمان مانند لقمان حکیم است. درباره او چه فکر می‌کنی؟! از خود او بپرس تا جوابت را بدهد.

مرد اعتراض خود را به سلمان تکرار کرد.

سلمان چنین پاسخ داد: آن‌طور که تو گمان بردی نیست. من در هر ماه سه روز روزه می‌گیرم و قرآن کریم می‌فرماید: هرکسی کارنیکی انجام دهد، ده برابر به او پاداش می‌دهیم. (انعام، 160)

من از حبیبم رسول خدا(ص) شنیدم که فرمود: هر کس شب با وضو بخوابد مانند کسی است که تا صبح عبادت کرده و من همیشه با وضو می‌خوابم.

و همچنین آن حضرت فرموده هرکس سوره توحید را سه بار بخواند، مانند کسی است که تمام قرآن را خوانده و من هر روز سه بار این سوره را می‌خوانم.

مرد معترض چنان شرمنده شد که گویی سنگی بلعیده است! بلند شد و ساکت از مجلس بیرون رفت.                                                                      معانی الاخبار، ص234     

یا من اطعمنی و سقانی

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 11:42 ق.ظ http://shiavoice.blogsky.com

به ما سر بزن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد